Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Een inkoopopleiding is een pre (InkoopPraktijk A van InkoopAcademie of NEVI 1)
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
- Goed kunnen onderhandelen
- Sociaal en communicatief vaardig
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Klantgericht en dienstverlenend
- Zelfstandig, accuraat en leergierig
Wat krijg je?
- €4.148 - €6.084 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 31,5 vakantiedagen
- Opleidingsbudget en ruime opleidingsmogelijkheden
- Een uitstekende pensioenvoorziening, via ABP
- Thuiswerkmogelijkheden en een ingerichte thuiswerkplek
- NS Business Card waarmee je eerste klas kunt reizen
- Laptop en iPhone
- Gratis toegang bij Eindhovengym of verrekening factuur eigen sportschool
Wat doe je?
- 10% Overleg met interne klant en leveranciers
- 10% Lopende contracten onderhouden, monitoren en bijwerken
- 20% Aanvragen opstellen en leveranciers selecteren
- 20% Contracten opstellen en over tarieven onderhandelen
- 20% Ondersteuning bieden bij vragen m.b.t. tarieven en kwaliteit
- 20% Leveranciersbestand evalueren en strategie bepalen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Michiel van ’t Hoff
Interim Recruiter
Vacature
Als Inkoper bij Ennatuurlijk ben je verantwoordelijk voor de inkoop van materialen en diensten voor de projecten. Deze projecten zijn met name gericht op de aanleg van warmtenetwerken. Je beheert en optimaliseert raamovereenkomsten met vaste leveranciers. Als contractmanager onderhoud je relaties met deze partners en zorg je voor het regelmatig updaten van de tarieven en voorwaarden. Omdat leveranciers cruciaal zijn in de daadwerkelijke aanleg van warmtenetwerken, speelt leveranciersmanagement een essentiële rol in je functie.
Bij elk project onderzoek je de best passende samenwerkingsvorm. Dit betekent niet alleen onderhandelen over tarieven, maar ook het kiezen en aanpassen van de juiste contractvorm. Je werkt daarbij nauw samen met verschillende afdelingen. Denk aan de afdeling Engineering, die de projectspecificaties vaststelt, de afdeling Project en Realisatie, die de uitvoering overziet en de afdeling Juridische Zaken, met wie je afstemt hoe risico’s geminimaliseerd kunnen worden. Jouw dagelijkse taken variëren van met interne klanten en leveranciers afstemmen tot aanvragen en aanbestedingen opstellen en beoordelen.
In de rol van Inkoper word je onderdeel van de afdeling Project en Realisatie. Binnen dit team werk je nauw samen met een andere Inkoper die zich gaat richten op inkoopwerkzaamheden met betrekking tot onderhoud en storingen. Verder bestaat dit team uit meerdere Projectleiders en Projectmanagers. Je rapporteert aan de Manager Project en Realisatie.
Heb je inhoudelijke vragen over deze functie? Neem dan contact op met Patrick Scholten: +31627032645.
Als je het leuk vindt om met behoud van de relatie altijd naar verbetering en besparing te streven, en je het niet erg vindt om gelijktijdig met meerdere taken bezig te zijn en zowel zelfstandig als met anderen te werken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag werk je samen met leveranciers aan innovatieve oplossingen, voer je scherpe onderhandelingen en tackel je kwaliteitsissues met je team.
Op een minder leuke dag ervaar je het hollen of stilstaan van projectmatig werken en/of je worstelt met complexe materie, waardoor er soms een tijd overheen gaat voordat alle betrokkenen bij een project het met elkaar eens zijn.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lopende contracten onderhouden en monitoren
- Aanvragen en aanbestedingen opstellen
- Lunch
- Leveranciersbestand analyseren
- Overleg met collega
- Interne klant ondersteunen
-
- Data over leveranciers en aannemers bijhouden
- Nieuwe inkoopkansen onderzoeken
- Lunch
- Contractonderhandelingen uitvoeren
- Overleg met interne klant
- Teamoverleg voorbereiden
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Ondersteunen bij vragen m.b.t. tarieven en kwaliteit
- Aanbiedingen beoordelen
- Lunch
- Teamoverleg Project en Realisatie
- Afstemmingsoverleg met leveranciers
-
- Diensten en materialen voor projecten inkopen
- Lopende contracten onderhouden en monitoren
- Overleg met collega
- Lunch
- Leveranciers selecteren
- Contractonderhandelingen uitvoeren
-
- Leveranciersbestand analyseren
- Een-op-een met leidinggevende
- Nieuwe inkoopkansen in organisatie inbrengen
- Lunch
- Projectoverleg
- Nieuwe inkoopkansen onderzoeken
- Mails lezen en beantwoorden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
De wereld verandert voortdurend, wat betekent dat er steeds nieuwe uitdagingen en kansen zijn. Je groeipad staat niet vast, maar werk zelf actief aan je ontwikkeling en loopbaan en neem je eigen verantwoordelijkheid en regie. Dit kan je doen door individuele studies en trainingen te volgen, gebruik te maken van het online leerplatform ENN-Vooruit! voor het volgen van online trainingen en cursussen en/of door deel te nemen aan workshops, trainingen of inspiratiesessies die zeer regelmatig worden georganiseerd.
Werken bij Ennatuurlijk
Wij zijn Ennatuurlijk. Wij leveren verwarming, warm water en verkoeling aan ruim 85.000 consumenten en zakelijke klanten. Dat doen we door gebouwen, wijken en buurten te koppelen aan lokale, duurzamere warmtebronnen. Warmte en koude uit de buurt, voor de buurt dus. Van aardwarmte tot warmte uit de industrie. Soms is deze warmte en koude al heel duurzaam, soms wordt daar nog hard aan gewerkt. Ennatuurlijk helpt de klant om klaar te zijn voor de toekomst.
- Hoofdkantoor in Eindhoven en een vestiging in Steenwijk
- 200 medewerkers in Nederland
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Thuiswerkmogelijkheden
- Casual